Ганебний анонс GTA 6?

Нещодавно Rockstar Games підтвердила, що нова частина GTA знаходиться в розробці.

Здавалося б, довгоочікувана подія для мільйонів фанатів по всьому світу. Але що ж не так?

Річ у тім, якби Rockstar оголосила про це рік тому, то це дійсно був би фурор. Проте 2021 рік став переломним для репутації компанії. Спершу Take-Two почала блокувати моди для GTA, які переносили карту Ліберті-Сіті чи Вайс-Сіті на нові ігрові рушії чи покращували графіку. Доходило навіть до судових позовів.

А все заради того, щоб люди купляли за 60 доларів їхню забаговану ремастер-трилогію GTA: The Definitive Edition (остаточне видання), розробку якої долучили невеличкій студії (дійсно невеличкій, там працює всього близько 20 людей) “Grove Street Games” (раніше відома як “War Drum Studios”). Це нечувана халтура доручати таке нетривіальне й непросте завдання перенести на новий ігровий рушій усі карти, об’єкти, моделі, текстури й колайдери невеличкій студії, яка таким не займалася. Раніше вони просто перекомпільовували ігри на мобільні платформи (наприклад, GTA 3, Vice City, San Andreas для Android та iOS), але для цього майже не потрібно нічого змінювати в коді гри. Хіба що трохи стиснути текстури заради оптимізації. Проте весь базовий код ігрового рушія під назвою RenderWare залишався незмінним.

Але перенести всю гру на новий рушій Unreal Engine — це абсолютно інший тип роботи. По суті, це створення нової гри з новим кодом. Гадаєте, це нескладно, бо достатньо просто скопіювати текстури й моделі з попередньої гри? Це було б дійсно простіше. Але завдання ускладнюється тим, що вони вирішили зробити своєрідний гібрид із двох рушіїв: Unreal Engine для промальовки графіки та візуальних ефектів, але в той же час залишивши код RenderWare для внутрішньоігрової механіки та фізики. Такої суміші ще ніхто не робив в історії ґеймдеву. Принаймні для крупних ігор. Зазвичай гру створюють на одному вже протестованому рушії (наприклад, Unity, CryEngine, Unreal Engine). Але для тонкого і вдалого поєднання 20-річного рушія RenderWare та нового Unreal Engine 4 в одному проєкті потрібно як мінімум запросити фахівців, які розробляли і перший, і другий рушій, а також людей, які працювали над створенням оригінальної трилогії GTA. Але ж ні, це доручили студії, яка ніколи таким не займалася. І навіть не була причетною до створення оригінальних GTA. Все одно що доручити студентові-архітектору, який будував лише на папері, збудувати копію хмарочоса Бурдж Халіфи на сейсмоактивному ґрунті біля вулкану в Японії.

Після звільнення з Rockstar Дена Хаузера компанія почала тонути, приймаючи неправильні рішення. Це привело до того, що економія витрат вийшла на перше місце, посунувши звідти якість. Як наслідок, реліз ремастер-трилогії в листопаді 2021 став не просто провальним, а історично провальним. Оцінки ґеймерів були зашквально низькими — від 0,5 до 0,7 із 10 на різних платформах.

Невідомо, куди в цей час дивилася Rockstar. Можливо, вони дійсно працювали над GTA 6 і не мали часу на ремастер, а материнська компанія Take-Two вимагала прибутку. Але ж можна було б виділити хоч невелику групу людей для контролю якості тієї халтури, яку зробила Grove Street Games. Обуренню фанатів не було меж. Глюків повно, моделі персонажів криві й горбаті, просідання FPS на некстген-консолях, зіпсовані написи на текстурах, не кажучи вже про вирізані пісні на радіостанціях. Мало того, що за цей шмат багна вони хотіли 60 доларів, так ще й оригінальну трилогію GTA прибрали з онлайн-магазинів. А після релізу ПК-версію ремастера прибрали з магазину на кілька днів, цинічно відмовляючись повертати кошти невдоволеним покупцям. Небажані коментарі на ютубі поспішно видалялись, натомість з’являлись одноманітні хвалебні коменти, підозріло схожі на ботів.

І навіть жалюгідні патчі не могли виправити сотень багів, а особливо тієї шкоди, яку було завдано репутації компанії. А голова Take-Two натомість казав, що все добре, реліз пройшов чудово, ремастер мав лише один баг, який уже пофіксили. Мабуть, щоб не відлякати інвесторів. То чому ж тоді кількість проданих копій замовчується?

Очевидно, Take-Two наплювати на якість GTA, на її фанатів. Для них важливі лише гроші. Скочуються до рівня Голлівуду, але у відеоіграх. Не дивно, що вони блокували фанатські моди, які покращують графіку в оригінальній трилогії GTA. Боялися, що їхній платний шлак буде гіршим, ніж безкоштовні моди, зроблені з душею. І не безпідставно.

Раніше анонс кожної нової частини GTA був чимось неймовірним. Це була добре підготовлена несподівана акція, запланована у продуманий час. Спочатку мовчазливо показувався лише логотип нової гри, щоб заінтригувати прихильників. Згодом трейлер. Потім скріншоти і так далі.

Якщо поміркувати, зараз не найкращий час для анонсу GTA 6. Щойно випущено ремастер-трилогію GTA, скоро вийде GTA 5 на нових консолях. Є чим відволікти людей ще на рік. Аж тут раптом неочікуваний анонс GTA 6 виглядає трохи недоречно. Такими темпами вони мали його зробити не раніше наступного року. Судячи з чуток, GTA 6 буде дуже масштабною і все одно з’явиться не раніше 2024 року. Карантинні умови праці не прискорюють розробку.

Єдине логічне пояснення для такого дивного кроку — заспокоїти інвесторів Take-Two, щоб акції компанії не падали після провалу ремастер-трилогії GTA. Непродумане рішення, прийняте нашвидкоруч. Та ще й Rockstar анонсувала GTA 6 у не характерній для неї ввічливій формі. Чого тільки варта фраза: “Від імені всієї нашої команди ми дякуємо всім вам за вашу підтримку і не можемо дочекатися, щоб зробити крок у майбутнє разом із вами!”

За яку підтримку? На Rockstar усі плюються після тієї свині, яку вони підсунули нам у вигляді “Остаточного видання” GTA. Як блокувати і зносити моди фанатів GTA, то вони немилосердні. А як підлизатися, щоб купляли, то улесливі.

Що ж можна сказати про цей анонс GTA 6? Він є ганебним. Можливо, колись компанія відновить хоч частину тієї довіри, яку мала колись. Але це буде не через один рік. Хто зна, можливо, якби анонс відклали до 2023 року, він би сприйнявся інакше.

Залишити відповідь