Історія Rockstar Games та DMA
Rockstar North
Компанія, що створила Grand Theft Auto 3, не завжди називалася Rockstar. До весни 2002 року вона називалась DMA Design Limited (“Doesn’t Mean Anything Design”, дослівно: “Проекти, що нічого не означають”). DMA – фірма з п’ятнадцятирічною історією існування на ринку ігор для РС, Amiga, Playstation та безлічі інших платформ.
(логотип Rockstar North у 1988-1990 рр.)
(логотип Rockstar North у 1990-1992 рр.)
(логотип Rockstar North у 1992-1994 рр.)
(логотип Rockstar North у 1994-2001 рр.)
(логотип Rockstar North з 2002 року і дотепер)
1987
Дейв Джонс (Dave Jones) відкриває в містечку Данді офіс DMA Design.
1989
На РС і Amiga виходить горизонтальний скролл-шутер Menace з гарною для тих часів графікою. Пізніше на Amiga з’явиться сиквел – Bloodmoney. У цьому ж році був випущений аналог арканоїда під назвою Ballistix.
1991
Перший світовий успіх. DMA випускає геніальну екшен-головоломку Lemmings, яка поклала основу для цілої серії подібних ігор: Оh No! More Lemmings (1991), Holiday Lemmings (1991), Lemmings 2: The Tribes (1993) і The Lemmings Chronicles (1994). Гра стала настільки популярною, що незабаром з’явилися численні наслідування і навіть пародії.
1993
Футуристична action/rpg Hired Guns стає ще одним доказом таланту дизайнерів DMA. Вперше в історії комп’ютерних ігор користувачі могли грати в режимі split-screen в чотирьох за однією клавіатурою, насолоджуючись графікою рівня DOOM.
1997
У співпраці з BMG Interactive компанія випускає Grand Theft Auto, симулятор автовикрадача з виглядом “зверху”. Гравець повинен був “пройти” кожне з трьох вигаданих міст США, крадучи машини, виконуючи доручення мафіозних босів, збираючи бонуси, тікаючи від поліції і заробляючи мільйони доларів. Окремим досягненням гри став прекрасний саундтрек, що поєднував в собі практично всі види тогочасної поп-музики.
1998
Take 2 Interactive придбав BMG Interactive, а разом з нею і всі права на GTA. PlayStation-версія гри видається вже під іншою маркою.
1999
Take 2 Interactive придбала студії DMA Design. Засновник DMA Дейв Джонс покидає рідні стіни і йде в компанію Denki – створювати ігри для Gameboy.
Цього ж року DMA випустила набір місій GTA Mission Pack #1: London 1969, аркадну RTS Tanktics: War and Pieces, тривимірний психоделічний екшн Wild Metal Country і Grand Theft Auto 2. Не дивлячись на покращену графіку, GTA 2 зібрала значно більше критичних відгуків, ніж перша частина.
2000
DMA Design переїздить до Единбургу, після чого береться за створення GTA 3.
2001
Grand Theft Auto 3 виходить на Playstation 2 і за лічені тижні продажів розходиться тиражем у мільйон копій лише в одній Англії, побивши рекорд іншої популярної гри – Harry Potter and The Sorcerer’s Stone. Світовий тираж GTA3-PS2 складає більше трьох мільйонів копій.
2002
Дейв Джонс створює компанію Realtimeworlds. У червні під лейблом Rage Games виходить командно-тактичний шутер Mobile Forces, який використовує технології Unreal 2.
Незадовго до виходу РС-версії GTA3 Take2 міняє назву з DMA Design на Rockstar Studios. Наступний проект компанії – Grand Theft Auto: Vice City для Playstation 2 і РС.
2003
У травні у продажу з’являється РС-версія GTA: Vice City, а до осені команда Rockstar North (нова назва шотландського відділення Rockstar) випускає на консольний ринок симулятор вбивці-садиста Manhunt і займається розробкою чергової частини GTA. Подробиці проекту не розголошуються.
2004
Навесні шокуючий екшен Manhunt виходить на РС, а Rockstar Games нарешті відкриває завісу таємниці: новий проект компанії з Единбургу – не прогнозована багатьма повноцінна четверта частина, а GTA: San Andreas, яка завершує тривимірну трилогію, створену за мотивами міст перших GTA. Ситуацію навколо гри, яка вийшла восени лише на Playstation 2, нагнітає відсутність інформації про версію для РС.
2005
На радість численних прихильників Rockstar Games анонсує і в червні випускає версію GTA: San Andreas для PC.
Проте майже миттєво навколо гри розгорається скандал через модифікацію “Hot Coffee”, що відкриває доступ до прихованому в ресурсах, але не повністю заблокованому “вмісту для дорослих”. ESRB змінює віковий рейтинг гри з M (Mature – з 17 років) на строгіший АТ (Adults Only – з 18 років), який закриває дискам з SA дорогу на полиці більшості великих роздрібних мереж в США. Видавець в терміново випускає патч, що блокує еротичну складову у San Andreas, а також перевидає саму гру, проте наслідки скандалу (зокрема, судові розгляди і фінансові втрати) йому доведеться відчувати на собі ще досить тривалий час.
Восени того ж року молодий підрозділ сім’ї Rockstar з англійського Лідса випускає першу тривимірну GTA для портативних консолей – Liberty City Stories на Sony PSP. Гра заявлена як ексклюзив для “молодшої” сестри PS2, що спонукає багато геймерів піддатися на маркетинговий прийом і придбати нову приставку.
2006
У травні на виставці E3 в Лос-Анжелесі Rockstar анонсує відразу дві нові гри свого найуспішнішого і скандального бренду: на осінь того ж року запланований вихід чергового “ексклюзиву” для PSP від Rockstar Leeds – GTA: Vice City Stories, а в майбутньому Rockstar North повинна порадувати володарів консолей нового покоління повністю новою грою серії – GTA IV.
Як незадовго до цього стало відомо, у червні портативна Liberty City Stories повинна перебратися на PS2, що у результаті і відбулося в призначений термін. З’явившись у кінці жовтня того ж року “ексклюзивом” для PSP GTA: Vice City Stories “продала” вже значно меншу кількість кишенькових консолей, частково через недовір’я гравців, частково через вторинність ґеймплею, який не ніс у собі (за винятком псевдоекономічного режиму “Empire Building”, що є по суті лише оболонкою для тих же побічних місій) ніяких нововведень.
2007
На початку березня GTA: Vice City Stories прогнозовано “здалася” і вийшла на PS2. Але більшість чекала вже не її – 16 жовтня 2007 року повинна була вийти GTA IV. І з 29 березня стартував PR-марафон, присвячений майбутньому колосу: дебютний трейлер, серія прев’ю в ігрових журналах, скани та скріншоти, потім – другий трейлер, нова хвиля прев’ю та скріншотов (тепер в онлайн-виданнях) і… серпневий прес-реліз про перенесення гри на 2008 рік.:)
“Мертвий сезон” тривав до грудня, коли ігрове співтовариство пожвавив третій відеоролик і трохи інформації про персонажів гри, що послідувала незабаром. Проте дата релізу гри так і залишилася неназваною.
Офіційний сайт Rockstar North Ltd.
Rockstar Games
(логотип Rockstar Games, використовується з 2000 року)
Компанія заснована у 1998 році Семом Хаузером (Sam Houser) і Тері Донованом (Terry Donovan) у Манхеттені, Нью-Йорк. Зараз Rockstar Games є власністю компанії Take-two Interactive Software. Американський офіс компанії займається виданням, продюсуванням і маркетингом; крім того, тут же знаходяться програмісти, тестери і дизайнери, що контролюють процес створення ігор.
За роки свого існування Rockstar Games з яскраво-помаранчевим логотипом випустила наступні ігри:
Earthworm Jim 3d (1999, Nintendo 64);
GTA London 1969 (1999, РС, Playstation);
GTA Director’s Cut (1999, РС, Playstation);
Grand Theft Auto 2 (1999, РС, Playstation, Dreamcast, Gameboy Color);
Monster Truck Madness 2 (1999, Nintendo 64);
Thrasher: Skate and Destroy (1999, Playstation);
Wild Metal (2000, Dreamcast);
Dr. Evil: Welcome to My Underground Lair (2000,gameboy Color);
Smuggler’s Run (2001, Playstation 2);
Midnight Club: Street Racing (2000, Playstation 2);
Oni (2001, Playstation 2);
The Italian Job (2001, Playstation);
Surfing H3o (2001, Playstation 2);
Smuggler’s Run 2: Hostile Territory (2001, Playstation 2);
Max Payne (2001, РС, Xbox, Playstation 2);
Grand Theft Auto 3 (2001, Playstation 2);
State of Emergency (2002, Playstation 2);
Grand Theft Auto 3 (2002, РС);
Smuggler’s Run Warzones (2002, Gamecube);
Grand Theft Auto: Vice City (2002, Playstation 2, Xbox, РС);
Midnight Club II (2003, Playstation 2, Xbox, РС);
Max Payne 2: The Fall of Max Payne (2003, Playstation 2, Xbox, РС);
Manhunt (2003, Playstation 2, Xbox, РС);
Red Dead Revolver (2004, Playstation 2, Xbox);
Grand Theft Auto Advance (2004, Game Boy Advance);
Grand Theft Auto: San Andreas (2004, Playstation 2, Xbox, РС);
Midnight Club 3: DUB Edition (2005, Playstation 2, Xbox, Playstation Portable);
The Warriors (2005, Playstation 2, Xbox, Playstation Portable);
Grand Theft Auto: Liberty City Stories (2005, Playstation Portable, Playstation 2);
Rockstar Games Presents Table Tennis (2006, Xbox 360, Nintendo Wii);
Bully (2006, Playstation 2);
Midnight Club 3: DUB Edition Remix (2006, Playstation 2, Xbox);
Grand Theft Auto: Vice City Stories (2006, Playstation Portable, Playstation 2);
Manhunt 2 (2007, Playstation 2, Playstation Portable, Nintendo Wii);
Bully: Scholarship Edition (2008, Xbox 360, Nintendo Wii);
Grand Theft Auto IV (2008, Xbox 360, Playstation 3).
Студії Rockstar. До складу Rockstar Games у даний час входять наступні студії:
Rockstar North (раніше – DMA Design, творці серії GTA);
Rockstar London (студія відкрита в 2005 році, допрацювала і випустила другу частину екшену Manhunt);
Rockstar Leeds (створюють ігри серії GTA для портативних платформ);
Rockstar Japan (займається перекладом ігор японською мовою);
Rockstar Lincoln (підрозділ з локалізації та контролю за якістю ігор);
Rockstar Toronto (творці The Warriors);
Rockstar San Diego (розробники Midnight Club і Red Dead Revolver);
Rockstar Vancouver (студія розробила гру Bully).