GQ: велике інтерв’ю з головними акторами GTA 5
Ні, вони не просто люди, що дали головним героям GTA 5 свої голоси. Вони справжні актори, які протягом трьох років були цими самими героями, жили в їхній шкурі, дихали їх повітрям і мислили їх категоріями.
Через масштабні сцени захоплення руху, діалоги і тривалі етапи озвучення, Шон Фонтено, Нед Люк і Стівен Огг створили цілий спектакль, який наділив життям одну з найбільш приголомшливих ігор нашого часу.
Шон міг би сказати, що він Франклін і Франклін – це він, в приватній бесіді, але зустрівши цих хлопців на вулиці, ви наврядче б побачили перед собою Майкла, а не Неда, або божевільного Тревора, а не Стівена. Що коштувала їм ця гра в перевтілення?
Дізнаємося це з інтерв’ю GQ. У перекладі я опустив лише пару незначних моментів. Якщо комусь цікаво, можете прочитати оригінал тут.
GQ: GTA 5 стала хітом продажів. Що ви відчули, коли почули про 1 мільярд доларів?
Шон (Франклін): мільярд доларів, чувак? Я навіть не знаю, скільки нулів у цій цифрі, мужик. [Сміється] Просто я пов’язаний з грою, з моїм персонажем і голосом. Це те, що залишиться в історії разом зі мною. Мої онуки і правнуки побачать все це. Для мене це як історичний момент, так що гарні у мене почуття.
Стівен (Тревор): Так, це досить дико. Я не геймер, я далекий від цього світу, так що я багато про що і не знаю. Але очевидно, що займаючись цим протягом трьох років, я дізнався про індустрію трохи більше і став розуміти, наскільки величезною вона може бути. Хоча, якщо бути чесним, до релізу GTA 5 я це слабо усвідомлював. Ще до підбиття проміжних фінансових підсумків, які я наврядче зможу зрозуміти, я бачив вантажівки в Токіо з моїм обличчям на них і рекламні щити в Брукліні з вручну намальованими портретами Тревора – ось що зворушило мене до глибини душі. Це велика річ.
GQ: Нед, вашому синові одинадцять років. Він підстрибнув до стелі, коли ви йому сказали, що будете в GTA 5?
Нед (Майкл): він не збирається грати в неї, поки не піде в коледж. [Сміється]
GQ: але я впевнений, що він чув про неї. Адже це блокбастер.
Нед (Майкл): так, він чув. У всіх його приятелів є GTA 5. І я дозволив йому пройти кілька місій без звуку. [Сміється] І так – він схвильований. Він думає, що це найкрутіша річ на світі.
GQ: Стівен, що щодо вашого сина?
Стівен (Тревор): Ні, ні. У нас є копії гри, але він ще занадто молодий, щоб в неї грати.
GQ: Шон, у своєму інтерв’ю TMZ ви згадали, що Франклін це ви, а ви – це Франклін. Як у вас складаються взаємини з цим хлопцем?
Шон (Франклін): [Сміється] Ми пов’язані прям-таки надзвичайно, чувак. Я прям відчуваю, як моє ім’я змінюється на Франклін. Все, що зробив він, зробив і я. Я не хочу себе занадто випинати, але це я створив його. Я колишній член банди. Я колишній злодій. Я колишній викрадач автомобілів. Я робив все це. Я знаю, що він відчуває, знаю, як це бути по обидві сторони пістолета, як бути посадженим у в’язницю, і так далі. Ми пов’язані один з одним назавжди.
GQ: а ти, Стів? Ти ж не божевільний, правда? Ти ж не зовсім Тревор?
Стівен (Тревор): мені подобається називати це маленькою божевільною річчю, яку всі знають як … акторську гру. [Сміється] Це одна із забутих речей у нашій культурі. Там зараз багато розмов про те, що акторство це ти, а ти це те, що ти … Але ні, це просто акторська гра. Це моя робота. Це те, чим я заробляю на життя. Я актор. [Сміється]
GQ: чи були у вас якісь проблеми, пов’язані з роботою над GTA 5, адже її розкритикували за відносини до сімейних цінностей і жінок?
Шон (Франклін): ні. Гра повинна розглядатися як кіно. Як “Обличчя зі шрамом”. Це точно такий же матеріал, який ви бачите в серіалах чи фільмах. Це всього лише сценарій. Ми весело проводили час. Люди повинні ставитися до цього так само, як ставляться до кіно.
Нед (Майкл): GTA це GTA. Будь-хто, хто очікує чогось іншого – обманює себе. Я люблю жінок. Я без розуму від них. У мене є гарна дружина і це найкраще, що траплялося зі мною за все життя, і я вчу свого сина ставитися до жінок і чоловіків з повагою … Людям завжди треба щось ненавидіти. Якщо GTA 5 для них це мета для ненависті, це їхня справа. Я дивлюся на це як на сатиру.
GQ: чи є різниця між озвученням для відеоігор і роботою в кіно або на ТБ?
Стівен (Тревор): я хочу взяти визначення “голосовий актор” і запустити його в далекий космос … Це був спектакль із захопленням руху. Я не сидів у своїй кабінці в трусах, не дивився на якогось персонажа на екрані і не говорив фрази з сценарію. Ні. Я був там, в костюмі для захоплення руху, з камерою, спрямованою мені прямо в обличчя, світлом, який бив мені в очі. Це велика річ. Це не просто озвучка. Я присвятив цій роботі три роки свого життя і не хотів би, щоб усі мої заслуги звелися до того, що я не робив нічого іншого, як віддав свій голос, тіло і обличчя грі. Це були не просто три роки розмов у мікрофон. Це були три роки зйомок фільму, за допомогою технології захоплення руху.
Нед (Майкл): так, ми актори. Ми не просто “голосові актори”. Стівен Огг є одним з найблискучіших акторів, яких я коли-небудь бачив … Для мене це дійсно акторська гра. І мене не хвилює, що ви робите – озвучуєте когось або граєте в живу або за допомогою захоплення руху або щось ще. Акторство це акторство.
GQ: ви вже самі грали в GTA 5?
Шон (Франклін): чесно кажучи, спочатку я просто сидів і був в шоці від того, що відбувається з продажами і як весь світ говорить про це. Лише після цього я, нарешті, сів і почав грати. Зараз я десь на половині проходження, і це так цікаво, що я не можу відірватися. Буває, що моя дружина о третій годині ночі просить мене вирубати гру і лягти спати. [Сміється] Сильно затягує.
Стівен (Тревор): насправді, є маленька смішна історія, пов’язані з цим питанням. Коли ми отримали GTA 5, то спробували пограти в неї через Xbox 360 разом із сином. Я засунув туди диск і подумав: “О, це великий момент”. Але ми так і не змогли ввімкнути цю чортову річ.
Добре, у нас є 2.7 гігабайти. Гігабайти, гігабанди, гігагланди. [Стівен переходить в режим Тревора] Що це за фігня?! Добре, у нас є два диски. Помістіть цей у першу чергу. Окей. Що за чорт?! Де його потрібно завантажити? Я не знаю. Завантажте його тут. Управління зберіганням. Та що за дурня! Я просто хочу запустити гру! Я збирався закрити своєму синові вуха, якщо гра почнеться з Тревора, який кричить “Б**ть! Б**ть! Б**ть!”, Але він так хвилювався, що просто хотів побачити хоча б початок гри або хоч щось … Але ні.
GQ: як ви думаєте, успіх гри дасть вам більше роботи на телебаченні і в кіно?
Нед (Майкл): я сподіваюся на це. [Сміється] Я думаю, що до мети призводить все, що ви робите. Станіславський сказав: «Любіть мистецтво в собі, а не себе в мистецтві». Моя мета це акторство, це єдине, що я хочу робити. Я люблю це. Я актор вже більше тридцяти років і ніхто мене не знає. У мене були дійсно важкі часи, і досить хороші роки, були періоди, коли мені не було чим годувати сім’ю і я продавав автомобілі. І, мушу вам сказати, що викрадення автомобілів набагато більш приємна штука, ніж їх продаж. [Сміється]
GQ: як змінилося ваше життя з моменту виходу гри?
Шон (Франклін): [Сміється] я перетворююся на зірку, чувак! Люди тягнуться до мене і їм дійсно подобається те, що я привніс у гру. Я відмінно себе почуваю, коли роблю щасливими тих людей, які бачать в мені Франкліна. Я отримую за це безліч компліментів, і тому я його люблю.
Нед (Майкл): це пробудило мою уяву, як ніщо інше. GTA 5 зробила з мене кращого актора, ніж коли-небудь.
GQ: Стівен, вам важче або легше грати когось після того, як ви закінчили роботу над Тревором?
Стівен (Тревор): це, звичайно, було весело, тому що я просто дорвався до того, щоб стати чокнутим. Сенс Тревора, персонажа, якого я так люблю грати, полягає в тому, що це чистий ескапізм, втілений в ігровому світі. Він прагне до того, щоб бути хлопцем, який робить все, що він хоче, говорить все, що він хоче, має всіх, кого хоче. У всіх нас є такі мрії, чи не так? А Тревор просто робить це. І мені також дуже подобається, що людям довелося по душі почуття гумору Тревора.
Чим же він став для мене? Тим, що допоміг переступити через межу. Увійти в ритм інтенсивності. Пізнати насильство. Але при цьому розраховувати на почуття гумору і дозволити іншим людям сміятися над цим. І коли все це зливається воєдино, то перестаєш ставитися до себе надто серйозно. Витратити три роки на те, щоб зрозуміти це? Та будь ласка!
GQ: Нед, ви відчуваєте, що в роботі над GTA 5 у вас було набагато більше творчої свободи, ніж у кіно і на ТБ?
Нед Люк (Майкл): те, чим я найбільше пишаюся в цій роботі – це кількість свободи, яку мені дали, щоб стати своїм хлопцем. Це характеризує всіх людей, які працювали над грою. У них настільки багато впевненості і настільки мало егоїзму … І вони хочуть, щоб гра була краще, ніж може бути, також, як хочу цього я. Я просто дуже вдячний їм за віру, свободу і довіру. І за те, що я не надто перестарався і не дав їм приводу звільнити себе. [Сміється]