ІнформаціяGTA 4СтаттіGTA 3

Інший Ліберті-Сіті: локації з GTA 3, яких немає в GTA 4

Ліберті-Сіті…  Найгірше місце в Америці, місто свободи, в яке хочеться повертатися знову і знову. Це було б неможливо без колосальної праці художників, які створили такі колоритні та гарні локації як для третьої частини, так і для четвертої.

Ми підготували матеріал, у якому зібрали основні особливості міста з GTA 3, які відрізняють його від GTA 4.

Чому ми вирішили написати цей матеріал? Для того, щоб показати читачам, що міста в GTA 3 та GTA 4 – це населені пункти з різним архітектурним виглядом, при створенні яких художники керувалися власними уявленнями. Місто в GTA 3 ні в якому разі не вторинне, а Ліберті-Сіті з GTA 4 — не покращена версія Ліберті з третьої частини, а нова ігрова локація. Це дві інтерпретації Нью-Йорка, кожна з яких була прогресивною для свого покоління на момент виходу. І кожна з них гарна.

Розвідний міст

Відомою визначною пам’яткою Ліберті-Сіті з 3D-всесвіту є розвідний міст, що сполучає між собою острів Стаунтон і Шоресайд Вейл. Існує безліч типів таких мостів, але GTA 3 представлений вертикально-підйомний міст. У споруд такого типу є складний підйомний механізм, здатний підняти центральний проліт для пропуску суден, та був опустити його назад.

Нам не вдалося знайти реальний прототип мосту. Швидше за все, автори надихнулися безліччю подібних споруд і зробили її цілком унікальною.

Мало того, що з цього моста відкриваються чудові краєвиди з різних частин міста, то ще й принцип його роботи детально продуманий і реалізований. Під час підйому по всій окрузі чується дуже гучний дзвін. Через деякий час центральний проліт піднімається. Уважний гравець може помітити, що він піднімається не сам собою, а за допомогою двох великих червоних блоків. Саме вони опускаються вниз і своїм тягарем змушують центральний проліт піднятися.

Цікаво, що в жодній із наступних частин, крім Liberty City Stories, розвідні мости з робочим механізмом не з’являлися.

Квартал червоних ліхтарів

Портланд має цілий квартал, де процвітає індустрія розваг для дорослих. Тут є і тематичні клуби, і спеціальні магазини, вулицями ходять численні жриці кохання, а біля деяких будинків можна почути еротичні зітхання.

До речі, це місце має реальний прототип. Колись давно таким місцем у Нью-Йорку була 42 вулиця. Проте тиск громадськості змусив міську владу вжити найжорсткіших заходів і тепер це цілком спокійна пристойна вулиця.

Цікаво, що щось схоже відбувається й у вигаданому всесвіті Rockstar. У газеті Liberty Tree можна знайти замітку, в якій засуджується наявність подібної обителі розпусти в місті, що стоїть на одному рівні із кварталом червоних ліхтарів в Амстердамі. Журналіст та громадськість вимагають від мера Донована, щоб він терміново щось зробив із цим.

Можливо, що тому в GTA IV подібний квартал відсутній. Так, є два стриптиз-клуби та невеликий магазинчик у Брокері, але повноцінного кварталу червоних ліхтарів там немає.

Континентальна частина

Головною особливістю Ліберті-Сіті із 3D-всесвіту є наявність у міста району, розташованого на континенті. Це східний берег Прибережної Долини, що включає кедровий гай, сади Вічита і дамбу Кокрейн. Там же можна побачити гору, на вершині якої розташувалася обсерваторія, а на схилі — елітний квартал із дорогими особняками та чудовим краєвидом на місто. На жаль, до вершини дістатися не можна.

Також є два тунелі, які перекриті та ведуть кудись на північ (насправді обриваються). До того ж побачити континент гравець може не лише у Шоресайді. Також його високий берег видно у північних районах Портланда та Стаунтона.

Насправді значна частина видимого здалеку берега — лише одностороння текстура, за якою нічого немає. У неї навіть відсутня колізія. Але помітити це можуть лише досвідчені гравці, які навчилися літати на Додо та змогли облетіти навколо карти.

Швидше за все, прототипом для Прибережної Долини стала географія реально існуючого штату Нью-Джерсі, на території якого є і гірська місцевість. Проте в цілому розробники досить вільно підійшли до проєктування Ліберті-Сіті: якщо насправді Нью-Джерсі знаходиться на південь від Нью-Йорка, то в грі Прибережна Долина знаходиться в північно-західній частині Ліберті-Сіті.

Ще одна важлива відмінність – серпантин, що дозволяє доїхати машиною від підніжжя гори до її пологого схилу. Він з’єднує між собою сади Вічита та кедровий гай.

Дамба та водосховище

У Прибережній Долині рельєф місцевості підвищується у північному напрямі. Якщо сади Вічита знаходяться біля підніжжя гори, то Кедровий гай знаходиться вже на схилі гори, а далі крутість схилу підвищується і ми можемо насолодитися видом на вершину. Реальним прототипом цих гір є старі Аппалачі, котрим характерні пологі схили. Саме тут гравець може знайти величезних розмірів дамбу, за якою розташувалося водосховище. Саме у цьому мальовничому місці закінчується сюжет гри.

Цікаво, що розробники не взяли за основу реально існуючу Кротонську дамбу з водоспадом. Натомість споруду зробили частково схожою на греблю Гувера, яку гравець у всій красі може зустріти у GTA San Andreas і навіть відвідати машинний зал в одній із місій.

Схожа ситуація сталася і з аеропортом Френсіса, зовнішній вигляд якого розробники також підглянули на Західному узбережжі.

 

Стадіон Буша

На півночі Стаунтона, поряд з університетом, гравець може відвідати стадіон Буша. Той рідкісний випадок, коли у вигаданому всесвіті Rockstar з’являється згадка про реально існуючого президента США. Також Джордж Буш згадується у газеті Liberty Tree. Початкова назва стадіону, відкритого в 1923 році, “Liberty Memorial Coliseum”.

У Ліберті-Сіті люблять європейський футбол, який в американській англійській мові називається “soccer”. Тут є дві великі команди: Liberty City Cocks та Liberty City Beavers, які періодично проводять матчі між собою. Відповідно, у місті є футбольні фанати.

Фанатів команди Liberty City Cocks можна зустріти біля стадіону, вони носять червоні куртки із зображенням півня. Причому серед уболівальників є як чоловіки, і жінки. Зважаючи на все, стадіон є домашнім для цієї команди, вона тут базується. На це натякають величезні написи на трибунах із відповідною назвою.

Не можна напевно сказати, який саме футбольний стадіон послужив реальним прототипом для цього спортивного об’єкта. Існують різні версії. Але, як і у випадку з мостом, ми вважаємо, що це авторська робота 3D-художників, які надихалися різними стадіонами.