Еволюція паркуру в GTA

У цій статті ми поговоримо про такий цікавий елемент гри, як паркур. Він вносить різноманітність в ігровий процес, адже гравцеві завжди цікаво досліджувати світ пішки, долаючи різноманітні перешкоди. Ми розглянемо основні ігри серії та простежимо за тим, як розвивалися фізичні можливості головного героя від частини до частини.

GTA III

Ми почнемо наше дослідження з Ліберті-Сіті зразка 2001 року, а нашим піддослідним стане мовчазний і холоднокровний Клод. Отже, які фізичні можливості має цей головний герой? І з якою метою він їх використовує?

Власне, для паркуру в цій грі можна використовувати дві основні функції – стрибок та біг. Клод із легкістю застрибує на невисокі об’єкти. А якщо розігнатися, то вдасться перестрибнути з одного даху на інший. Головний недолік полягає в тому, що головний герой не вміє підтягуватися – тобто зачепитися за карниз будівлі або перелізти через паркан у вас не вдасться.

В ігрових місіях паркур не задіяний, проте розробники передбачили ситуації, в які може потрапити гравець. Наприклад, які трапляються під час збирання захованих пакетів. Багато з них заховані у таких місцях, в які можна потрапити лише хитрістю. Наприклад, застрибнути на невисокий паркан, поступово піднятися на його вищу частину та перестрибнути на найближчий дах. Або ж стрибнути з одного даху на інший, попередньо розігнавшись.

Також можна задати напрямок стрибка. Якщо, наприклад, останньою кнопкою ви натиснули S — при натисканні на Ctrl Клод відскочить назад.

GTA Vice City

У цій грі паркур залишився приблизно таким, як і в третій частині. Але все ж таки розробники внесли кілька важливих змін. По-перше, гравцеві стало легше залазити на невисокі перешкоди. При натисканні кнопки стрибка гра трохи підштовхує персонажа, і він з легкістю опиняється на потрібній поверхні. По-друге, з’явилися перекати.

Під час стрибка з невеликої висоти Томмі Версеті може згрупуватися та виконати перекат, втративши менше здоров’я або залишившись повністю неушкодженим. Це дуже корисне нововведення, хоч і працює воно не завжди вдало. Наприклад, перекат міг спрацювати навіть у разі падіння з критичної висоти.

Як і в третій частині, паркур здебільшого знадобиться гравцеві під час збирання захованих пакетів. Але є й одна місія, в якій гравцеві потрібно переслідувати наркодилера, спритно переміщаючись по дахах будівель.

У GTA Liberty City Stories і GTA Vice City Stories використовується та сама система паркуру.

GTA San Andreas

Справжня революція відбулася в GTA San Andreas, де міцний та фізично розвинений Карл Джонсон демонструє здібності справжнього атлета.

Приклад того, як працює система паркуру у цій грі чудово демонструє місія “Пес, що біжить”. Аби не гаяти зайвий час почніть перегляд з 2:30.

По-перше, Карл навчився перелазити через паркан. Дивно, що цієї можливості не було раніше, адже вона дає змогу заощадити гравцеві час.

По-друге, Карл навчився підтягуватись і таким чином залазити на дахи. Достатньо лише підійти до краю, натиснути кнопку стрибка й CJ ухопиться за карниз і з наступним натисканням кнопки стрибка вдало опиниться на потрібній вам поверхні.

Нарешті, третій важливий момент – це розгін перед стрибком. Він збільшує відстань та висоту. Таким чином, Карл може або зачепитися за високий об’єкт, або з одного даху дострибнути до іншого.

Сукупність цих трьох елементів суттєво змінила піший ігровий процес, адже паркур став опрацьованим та цікавим. Фанати почали знімати цілі ролики, де демонстрували свої успіхи. Адже напевно багатьом з вас було цікаво, як довго CJ зможе переміщатися одними лише дахами будівель.

Але дещо розробники все ж таки вирізали. Карл не може групуватись під час падіння.

GTA IV

У четвертій частині розробники зробили акцент на реалістичність. Тому паркур зазнав певних змін.

Гравця позбавили можливості стояти на транспорті, що рухається. При спробі зробити це він дуже швидко зісковзне з поверхні автомобіля і впаде на асфальт. Винятком є ​​лише деякі сюжетні місії, в яких гравцеві вдається залізти на дах вантажівки та абияк утриматися на ній, постійно ризикуючи зірватися. Також Ніко невпевнено почувається на похилих дахах. Тримати рівновагу йому непросто.

Але є й позитивні моменти. Тепер, ухопившись за карниз, гравець може не тільки висіти, а й рухатися праворуч або ліворуч. Причому Ніко робить це дуже повільно та акуратно, адже є ризик зірватися. Розробники продемонстрували цю можливість у першій місії від Пакі Макрірі.

При спробі перелізти через паркан ракурс камери ненадовго змінюється і стає більш кінематографічним. Невисокі перешкоди Ніко красиво долає під час бігу, злегка спираючись на них рукою та перекидаючи ноги.

У всьому іншому паркур схожий на GTA San Andreas, але при цьому має нові анімації та круту фізику через технологію Euphoria. Ніко Белік анімований дуже реалістично, вміє видовищно перестрибувати з одного даху на інший. Також у гру повернулися перекати та групування під час падіння.

Спеціально для того, щоб гравці оцінили паркур, розробники зробили довгу гонитву за Іваном в останній місії від Влада Глібова:

GTA V

Ситуація із паркуром у цій грі неоднозначна. З одного боку є чудові плавні анімації, які роблять переміщення персонажа красивим та видовищним. З іншого боку, в очі впадає відсутність деяких особливостей, які були раніше.

Так, наприклад, гравець більше не може вхопитися за карниз та повиснути. При натисканні кнопки стрибка автоматично спрацьовує анімація, що змушує головного героя підтягнутися та забратися на дах. Чомусь розробники вирішили, що так буде краще.

Ви будете засмучені спробувавши перестрибнути з даху одного будинку на інший. Головні герої GTA V не можуть так само спритно вхопитися за карниз сусідніх будівель, як це робили протагоністи GTA San Andreas та GTA IV. Часто герою або вдається подолати таку відстань, або він просто врізається у стіну. Загалом, як пощастить.

Але є й нововведення. Гравці отримали можливість ковзати по капоту автомобіля, а ще можна спокійно бігати по поїзду, що рухається. Ще одна цікава можливість присутня в одній із сюжетних місій, де протагоніст лазить за вікнами хмарочоса за допомогою альпіністського троса.

Загалом можна вважати, що паркур в GTA V не такий гарний, як у двох попередніх частинах. Тому що тут він втратив одну дуже важливу річ — передбачуваність. Адже навіть спроба перелізти через паркан може закінчитися комічним фіаско, якщо не підійти до нього надто близько.

Підсумок

Хоча паркур не є важливим елементом для серії GTA, він стабільно покращується від частини до частини. Щоразу розробники намагаються вносити якісь зміни та вдосконалення. І вдячні гравці з задоволенням досліджують відкритий світ, використовуючи доступні персонажу вміння.

До того ж не дрімають і модмейкери, які намагаються зробити паркур ще цікавішим.

Залишити відповідь