Чи планувався мультиплеєр у GTA 3, VC та SA?

Починаючи з GTA 4, в іграх серії Grand Theft Auto з’явився мультиплеєр. Хоча насправді додати багатокористувацьку гру в GTA хотіли набагато раніше.

Сьогодні ми поговоримо саме щодо нереалізованих мережевих режимів. І почнемо ми, мабуть, із GTA 3.

І справді, під час розробки Grand Theft Auto III розробники з Rockstar Games планували створити мультиплеєр. Він мав працювати за допомогою “GameSpy”, про це свідчить логотип, що залишився в архівах гри.

Але це ще далеко не все. У “american.gxt” дуже багато невикористаного тексту: Map; Ping; Games with Space available?; Server, Game type.

У ped.dat є налаштування для гравців. Цікаво те, що мультиплеєр був розрахований лише на чотирьох. Запитання: чому тільки для 4-х гравців? Можливо, під час розробки, 4 розробники з Rockstar Games тестували цей мультиплеєр. Але навіщо залишати ці рядки? Тут є два варіанти: або вони залишили це для таких зацікавлених гравців, як ми, або вони просто забули їх прибрати.

PLAYER1 2.0 6.0 6.0 0.0 15.0PLAYER2 2.0 6.0 6.0 0.0 15.0PLAYER3 2.0 6.0 6.0 0.0 15.0PLAYER4 2.0 6.0 6.0 0.0 15.0

Також в грі залишилося справжнісіньке меню мультиплеєра! Ви можете активувати його за допомогою програми GTA 3 Menu editor. На жаль, багато функцій меню деактивовані. Але ми можемо подивитись на нього, і зрозуміти, як воно виглядало насправді.

GTA 3 Multiplayer мав декілька функцій:

“Find Game” – знайти гру. Можливо, гравці могли створювати свої міні-сервери, запрошувати туди гравців, і разом із ними приємно проводити час.
“Host Game” – власне, це “серце” всього мультиплеєра. Функція робоча, після її включення, відкривається ще одна сторінка, в яку входять наступні функції:
“Connection” – підключитися до ігрових серверів. Натиснувши на цю функцію, слід вибрати два варіанти гри: гра через інтернет і гра через локальну мережу. Жодна з цих функцій у релізі не працює.
“Game type” – вибрати тип гри. Про типи гри трохи згодом. Функція працює, і з її допомогою можна змінити режим, але сенсу від цього немає.
“Game name” – змінити ігровий нік. Функція не працює.
“Select map” – вибрати карту. Про карти трохи пізніше. Функція працює, і з її допомогою можна змінити ігрову карту, але сенсу від цього немає.
“Number of players” – загальна кількість гравців на сервері. Команда не робоча.
“Start Game” – після всіх наведених вище налаштувань повинен був запускатися мультиплеєр. Функція не працює.

Повернімося в загальне меню. Наступна функція мультиплеєра – “Player setting”. Функція робоча, при натисканні на цей пункт відкривається ще одна сторінка, де є наступні пункти:
“Name” – ігровий нік. Функцію вимкнено.
“Player color” – колір ніка. Функція робоча, але немає сенсу у використанні.

Тепер поговоримо про типи гри. А їх було дуже багато.

“Deatmatch” – бій (найчастіше перестрілка), де кожен сам за себе.
“Deatmatch stealth” – бій на смерть в стилі гри “Хітман”.
Team Deatmatch – командний бій, де гравці діляться на команди.
“Deatmatch stealth” – Той самий командний бій, але з елементами “Хітмана”.
“Stash the cash” – один гравець ховає гроші, інші повинні їх знайти.
“Capture the flag” – захоплення прапора.
“Rat Race” – переслідування. Можливо, було дві команди: поліція та бандити.
“Domination” – Швидше за все, це було щось у жанрі “Team Deatmatch”

Тепер поговоримо про мережеві карти. У мобільній версії було знайдено карти нереалізованого мультиплеєра. Якби не мобільна версія, можливо, ми б так і не довідалися про їхнє існування:

“Chinatown” – Китайський квартал.
“The tower” – Будівництво.
“The Sewer” – Колектори
“Indusrtial Park” – Індустріальний парк.
“Liberty City” – Стандартне місто, без змін.
Red Light – Квартал червоних ліхтарів.
The Docks – Причал.
“Stauton” – Острів Стаунтон.

Chinatown – оригінальний китайський квартал, з деякими дрібними змінами.
The tower – абсолютно нова карта. Всі події відбуваються на будівництві.
The Sewer – події відбуваються в колекторах.
Indusrtial Park – Стандартний “Pike Creek”, з додаванням нових об’єктів та будівель.
Liberty City – територія всього міста.
Для таких карт, як “Red Light”, “The docks” та “Stauton” карти не були знайдені. Або вони були видалені, або події відбувалися на стандартній карті.

Але чому ж мультиплеєр не було реалізовано? Відповідь дав один із розробників “Rockstar Games”, відповівши на запитання одного з користувачів:

“Користувач”: У ПК версії можна знайти приховане меню з меню від мультиплеєра. Що саме планувалося додати в гру? На якому етапі це було видалено?

“Rockstar Games”: У нас була ідея реалізувати мультиплеєр на той час, але далеко в цьому просунутися ми не змогли. Тоді ми вирішили зробити Vice City замість того, щоб виділяти велику команду, яка робила б мультиплеєр. Ми відчували, що мультиплеєр не буде таким, яким ми його хотіли бачити. На той час це було складніше реалізувати, ніж зараз.

Більше про мультиплеєр “GTA 3” нічого не відомо.

Минув час, розробники випустили легендарну Vice City і перейшли до створення GTA San Andreas. І розпочалася друга спроба створення ігрового мультиплеєра. Варто зазначити, що у Vice City мережевий режим не планувався взагалі.

На жаль, але і з GTA San Andreas нічого не вийшло. Натяків на мультиплеєр дуже мало. Немає жодних прихованих меню або логотипів “GameSpy”. Є лише дрібні деталі:

  1. Смайли. В архівах гри можна знайти смайлики, які, швидше за все, повинні були з’являтися над головою гравця, і показувати його емоції.
  2. У “american.gxt” є тексти, що підтверджують наявність мультиплеєра:

“GO ONLINE!” – Швидше за все, так називався пункт у меню, що відкривав доступ до мультиплеєра.
“JOIN GAME” – Увійти до гри.
“Web” – Можливо, веб-сторінка “Rockstar Social Club”, або щось подібне до цього.
“HOST GAME” – як і в мережевому режимі GTA 3 – це “серце” всього мультиплеєра.

Більше про мережевий режим GTA San Andreas нічого не відомо.

Залишити відповідь