Фан-проєкт зі зворотної розробки GTA 3 та Vice City потрапив під заборону DMCA

Фан-проєкт зі зворотної розробки GTA 3 та Vice City потрапив під заборону DMCA

За останні роки фанам вдалося повністю реконструювати початковий код ігор GTA 3 та Vice City. Ці ігри поширювалися лише у скомпільованому вигляді (EXE-файли), а початковий код був комерційною таємницею Rockstar Games. Проте метод зворотньої розробки полягає в ретельному дослідженні EXE-файлів і створенні власного початкового коду з нуля, який при компіляції утворює аналогічний двійковий EXE-файл. Це не вважається порушенням авторських прав, адже код створюється власноруч. Тож утворений з нуля початковий код GTA 3 та Vice City мовою програмування C++ іще донедавна був доступний на GitHub. Розробники не просто відновили код даних ігор, а ще й повиправляли купу багів. А це дозволяло всім охочим зіграти в покращені версії цих ігор на Windows і навіть скомпілювати їх на Linux, чого раніше зробити було неможливо.

На жаль, Take-Two (батьківська компанія Rockstar Games) домоглася того, що код відтвореної версії GTA 3 та Vice City прибрали з сайту GitHub. Це була заборона DMCA (порушення авторських прав). Головний розробник проєкту “aap” повідомив про це журналу Eurogamer. Він сказав: “Це неможливо, це просто тролінг. Важко щось сказати. Але краще прийняти той факт, що це дійсно сталось.”

За його словами, початковий код на GitHub був доступний лише для документації, освітніх цілей та створення модифікацій. Проте це не зупинило Rockstar та Take-Two від того, щоб створити цей прецедент. “Так, ми дуже хвилювалися, щоб такого не сталось, і намагалися залишатися без зайвої уваги якомога довше,” — сказав aap.

У наступному відео показано ґеймплей GTA 3 та Vice City, скомпільованих на основі нового початкового коду.

Re3 та reVC пропонують безліч нових можливостей та покращень гри. Розробники виправили численні баги та додали debug-меню. Додатково ці ігри стали підтримувати сучасні ґеймпади від Xbox та PlayStation. А також у них більше немає екранів завантаження, коли ви мандруєте між островами (ці заставки були потрібні на старих комп’ютерах, щоб гра мала час підвантажити текстури нового острова). Також було додано підтримку широкоекранних дисплеїв (початково ці ігри були призначені для екранів 4:3, а на екранах 16:9 зображення спотворювалось) та покращено графіку. І це лише маленький відсоток того, що було зроблено. На відміну від оригінальної GTA 3, Re3 навіть мала повну карту Ліберті-Сіті, яку можна було подивитися в головному меню, щоб зорієнтуватись, куди потрібно їхати під час місії.

“GTA з відкритим початковим кодом напевно була мрією багатьох фанів GTA,” — сказав aap журналу Eurogamer. “Ми додавали свій код в ігри багато років, але, звісно, це трохи нудно через те, що такий метод має багато обмежень.”

Аap почав займатися зворотною розробкою GTA 3 у 2016 році. Вперше він досяг певного успіху, коли зміг почати літати картою. Тоді він зайнявся кодом фізики та механіки зіткнень, який пізніше додав до гри для тесту. Він продовжив роботу протягом двох наступних років аж до моменту, коли кожна ігрова функція не була відтворена навесні 2018 року.

“Я не знаю, чи цей проєкт дійде до свого завершення,” — повідомив aap. “Я досі працюю над ним самотужки, і це виглядає, як багатообіцяний шлях до GTA з відкритим початковим кодом.”

І хоча код відтвореної версії GTA 3 та Vice City прибрали з сайту GitHub, розробник продовжує роботу над проєктом з відтворення коду гри GTA: Liberty City Stories, але викладає свою працю на інших сайтах.

Залишити відповідь