GTA IV – найбільш недооцінена гра від Rockstar
GTA IV вийшла на консолях Xbox 360 і PS3 наприкінці квітня 2008 року – 14 років тому. Преса була у захваті, тому гра отримала позитивні оцінки від видань та ігрових журналістів.Проте деякі гравці сприйняли GTA IV значно гірше, багатьом не сподобався похмурий тон і відхід у реалізм. Rockstar прислухалася до побажань, і GTA V стала набагато більше схожа на народного улюбленця San Andreas. Проте нічого поганого в найпохмурішій і найреалістичнішій GTA немає. Тому ось декілька доказів чому GTA IV найбільш недооцінена гра від Rockstar:
У GTA IV якісне інтро
Дизайнери та сценаристи створили найкращий вступ у всій серії. Майже п’ятихвилинний ролик знайомить із головним героєм і його двоюрідним братом, розповідає передісторію Ніко і причини його міграції в Америку. Вступ налаштовував на потрібний лад і занурював у похмуру колірну гаму, від якої гравці вже відвикли з часів GTA III.
Розробники показали реалістичну бандитську історію
Сюжети попередніх GTA робили на основі з відсилань до різних кримінальних історій та фільмів, а в новому проєкті хотілося побачити щось свіже. Rockstar вибрала історію іммігранта, який пройшов через війну і використовує бойові навички для підкорення Ліберті-Сіті.
Жити чесно для нього не варіант, а оточення підштовхує Ніко до нових злочинів. Один злочин призводить до іншого – і ось від крові вже не відмитися, а шляху назад вже немає. Фінал це тільки підтверджує: такий шлях не призводить до хепі-енду, завжди доводиться жертвувати чимось важливим.
Rockstar приділила увагу деталям
У грі з’явився інтернет, телебачення і мобільний телефон
Rockstar успішно додала в гру такий важливий засіб комунікації, як мобільний телефон. Де б не перебував головний герой, він був на зв’язку з братом, друзями або своїми роботодавцями. Такий хід наблизив гру до реального життя. Тепер, аби послухати діалог, гравцеві не потрібно щоразу їхати до маркера із завданням. GTA 4 постійно давала можливість розпочати нові місії та отримати нові знайомства.
Поява інтернету в грі була взагалі неймовірною подією! За це й люблять студію Rockstar, адже вони роблять те, чого від них ніхто не очікує, і роблять це надзвичайно круто! Інтернет із телебаченням студія розвивала й далі: у GTA V вони вийшли на якийсь позамежний рівень іронії над суспільством.
Розробники впровадили реалістичну бойову систему
По-перше, нова система бою давала такий-сякий челендж: один необачний крок і можна легко опинитися в лікарні. Люди поводилися натурально: одні тікали, щойно бачили бійку; інші діставали пістолет – і давай стріляти; треті були не проти побитися навіть без зброї. Анімацій зробили чимало, битися з пішоходами було весело.
По-друге, стрілянина стала зручнішою, а при влучанні супротивників відкидало назад. За це відповідає фізичний рушій Euphoria, який автоматично створює анімацію персонажів на льоту. Віддаєте перевагу великому калібру? Від нього тіла ворогів взагалі відлітали на метри – це виглядало ефектно. До того ж з’явилася сучасна система укриттів, і у випадку з GTA це виглядало доречно.