GTA 4: The Definitive Edition. Чому Rockstar Games не зробила ремастер культової гри?
Чутки про ремастер GTA 4 стали вже чимось звичним. У наші часи стратегія поліпшення проєктів минулих років виглядає звичайною справою. Розробники економлять ресурси, але заробляють хороші гроші, випускаючи ремастери, ювілейні видання та некстген-патчі.
GTA 4 вийшла на одному поколінні пристроїв з GTA 5, має високі оцінки критиків, унікальні особливості та чудовий сюжет. Проте гра все ще недоступна на консолях PlayStation 4 і PlayStation 5. Тому чому Rockstar Games ще досі не випустила її ремастер?
Rockstar Games ретельно зберігає свої секрети. Попри це ми можемо проаналізувати підхід студії та її видавця до просування своїх продуктів, згадати події останніх років і порівняти підхід Rockstar Games до інших франшиз.
Games for Windows LIVE
Games For Windows Live – це онлайн-сервіс Microsoft, який давав змогу тримати всі ігри разом, відстежувати прогрес гравця і грати в мультиплеєр. Багато гравців пам’ятають, наскільки складним він був у використанні: постійні вильоти, помилки зі збереженнями та введенням ліцензійних ключів.
Rockstar Games уклала з Microsoft угоду, тому GTA 4 та її онлайн-режим були тісно пов’язані з цим сервісом. Зміна або видалення будь-якої частини гри може призвести до порушення умов договору. Наразі Games For Windows Live уже закрито. Тому ремастер GTA 4 не виходить з інших причин, але співпраця Rockstar і Microsoft могла призвести до байдужості компанії до гри протягом багатьох років.
GTA 5, RDR 2 і GTA 6
GTA 5 багато років досі тримає рекордні результати з прибутку. Пріоритетом компанії є підтримка мультиплеєра гри та його монетизація. Для GTA Online регулярно виходять нові DLC, а нещодавно і передплата GTA+. Наразі GTA 5 і GTA Online це головний актив Take-Two і в підтримці гри все ще задіяні великі ресурси.
Розробка RDR 2 стала проблемою для Rockstar. Над грою працювало близько 800 осіб. Не обійшлося і без скандалів. Також компанії доводилося підтримувати GTA Online. У цих умовах у розробників не було можливості робити ремастер GTA 4.
Після витоку GTA 6 стало зрозуміло, що гру розробляють уже не перший рік. Створення проєкту такого масштабу передбачає участь великої кількості фахівців. Наразі розробка нової Grand Theft Auto стала головним завданням Rockstar Games і приділяти належну увагу ремастеру гри 2008 року досить складно.
GTA: The Trilogy – The Definitive Edition
Створення ремастера GTA: The Trilogy було доручено сторонній студії Grove Street Games. У розробників були обмежені ресурси та ліміт часу. Гра вийшла з численними багами. Rockstar довелося просити вибачення за проблемний ремастер та допомагати Grove Street Games робити патчі. Акції Take-Two пішли вниз після перших оглядів і відгуків гравців.
Подібний досвід міг визначити долю ремастера GTA 4. Основні ресурси Rockstar задіяні у створенні GTA 6. Передача розробки іншим студіям занадто ризикований крок, особливо після невдачі з GTA: The Trilogy.
Пріоритети Rockstar, маркетингова стратегія Take-Two, провал GTA: The Trilogy, угода з Microsoft – безумовно можуть бути причинами відмови від ідеї створення GTA 4: The Definitive Edition. Але це зовсім не єдина проблема з четвертою частиною серії.
Гра виявилася занадто серйозною для широкого кола гравців, сучасний сонячний Лос-Сантос став набагато успішнішим і зручнішим для розробників, які випускають доповнення для GTA Online. Нагадаємо, що версія для ПК була погано оптимізована, з радіо гри видалили понад 50 композицій через закінчення терміну авторських прав.
Наразі розв’язання такого широкого кола проблем для Rockstar не має великого сенсу. Гравці вже давно чекають на GTA 6. Ремастер GTA 4 може вийти тільки після завершення розробки нової GTA, коли у компанії будуть вільні ресурси.