Інше

Піф-паф, тебе вбито: як GTA вкрала лаври Голлівуду

Піф-паф, тебе вбито: як GTA вкрала лаври Голлівуду

The Guardian опублікували статтю, назву якої ви бачите у заголовку цієї новини. У ній розповідається про те, як відеоігри з кожним днем стають все більш популярними та відвойовують значну частку ринку розваг.

Нижче наведено цікаві уривки зі статті, де згадується Grand Theft Auto:

Найбільш продаваний у світі культурний продукт було створено людьми, про яких ви мабуть і не чули. Тим часом, як Оскара цього разу отримали фільми «Артист» і «Хранителі часу», реліз, що зірвав найбільший куш, жодним чином не стосується фільмів і тим паче музичних альбомів. Це відеогра. Modern Warfare 3, що вийшла восени минулого року, – військовий блокбастер, створений каліфорнійською студією Infinity Ward, – витратив лише 16 днів на те, щоб заробити “брудними” 1 мільярд доларів, випередивши на один день попередній рекорд із заробітку, встановлений фільмом про синіх людей у космосі.

І це не було дивною випадковістю.

Глобальний світовий об’єм продажів відеоігор тепер затьмарює ринок касових зборів у кіно й продаж музичних дисків. Ще у 2010 році ігри зібрали 56 мільярдів доларів, квитки на фільми – 32, а музика – 23. Хоча кіноіндустрія в цілому, не тільки за квитки, зібрала минулого року 87 мільярдів доларів. Навіть соціальні ігри на Фейсбуці тепер є величезним бізнесом і становлять 12% від доходів цієї соціальної мережі. Голлівуд відтепер – “відстій”.

І є одна компанія, що зіграла основну роль у цій революції минулого десятиріччя: Rockstar Games.

Макс Кліффорд був найнятий для піару ігор у 1997 році. Фактично, це він порадив DMA годувати таблоїди найобурливішими подробицями, якими тільки можна. “Це було і страшно, і вражаюче, коли він виклав свій план маніпулювання засобами масової інформації”, – каже Джонс. “Це досягло найвищої позначки кипіння на ранкових теледебатах, у яких обговорювали гру (GTA). На той момент політики суворо критикували гру, хоча навіть не бачили її, але я думаю, що вони були б розчаровані її мультяшним виглядом”.

Газети зреагували належним чином і почали закликати до того, щоб заборонити цей бруд. А Федерація Британської Поліції наголосила, що вона “хвороблива, брехлива й сміхотворна”, і гра стала хітом. Grand Theft Auto народилася як контркультурний феномен.

Анонімний співробітник Rockstar згадує епічні ночі, коли розробники намагалися вдруге випустити нову версію GTA: San Andreas, що була б очищена від сексуальних сцен. “У значній мірі, всю компанію було втягнуто до процесу тестування, щоб видати нову версію гри якомога швидше і заспокоїти американських цензорів. Це означало, що ми мали працювати цілодобово, позмінно, спати на диванах, щоб не покидати роботу навіть уночі, і нам снилося, як ми стріляємо по уявних гангстерах та хуліганах”.

Віртуальний туризм є основним аспектом серії Grand Theft Auto, який є набагато більш впливовим у культурному середовищі в цілому, ніж фільми про гангстерів. Вона популярна завдяки своєму стилю “відкритого світу”. Якщо ви хочете просунутися вперед за сценарієм гри, то маєте приймати конкретні місії від харизматичних босів, але це ще не все, що можна там зробити. Замість цього ви можете просто погуляти й насолодитись місцевістю. І якщо відеоігри забезпечують вам місце, де ви зможете розслабитися, то це є стимулом швидкозростаючого потенціалу для багатого моделювання. “Ми всі народилися на сто років раніше”, – жаліється Дейв Джонс. “Я хотів би створити гру у світі, який ми бачимо у «Матриці» чи «Початку»”. Він зазначає, що ми “знаходимося ще у кам’яному віці технологій”.

Власний останній проект Дейва, APBReloaded, схожий на мережеву гру GTA: різні люди у місті, жодних сценаріїв, жодних штучних персонажів, зате є люди, що грають у це через Інтернет.

“Я хочу грати у ще більш реалістичному GTA-стилі оточуючого середовища”, – каже Джонс. “З 1000 реальними гравцями у місті”.

Таким чином, бешкетне моделювання антисуспільної поведінки коли-небудь обіцяє стати більш доступним для всіх.