Що сталося з модом GTA Underground?
Перед тим, як випустити оновлену класичну трилогію GTA, компанія Take-Two почала вести активну боротьбу проти аматорських модів, що призвело, зокрема, до судів над розробниками та заморожування низки проєктів, до яких і увійшов GTA Underground.
Пів року тому компанія випустила оновлену трилогію, яка має довгу й досить нудну офіційну назву: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition. Зараз, напевно, багато хто вже й забув про неї, як про якусь безглузду помилку, якою не мало статися. Так чи інакше, з випуском даного продукту на ринок, крім його власного провалу, відбувся ряд інших неприємних подій, а саме – безпрецедентний тиск правовласників в особі компанії-видавця Take-Two на розробників аматорських модифікацій для різних частин GTA, починаючи з GTA 3 і закінчуючи GTA V.
Тому незадовго до випуску тих самих злощасних офіційних ремастерів GTA 3, Vice City і San Andreas, спільноту фанатів засмутила новина про припинення розробки перспективної глобальної аматорської модифікації GTA Underground, метою якої було створити на базі GTA San Andreas єдиний ігровий світ, заснований на віртуальному світі Rockstar так званої “3D епохи”. На величезній спільній карті мала бути як і територія однойменного штату Сан Андреас, так і мегаполіси Ліберті-Сіті та Вайс-Сіті з попередніх ігор серії, а також невелике містечко Буллворт із Bully, території Карцер-Сіті з Manhunt та інші локації створені командою самого проєкту, а в майбутньому передбачалося об’єднати все це в єдиний великий континент, що являтиме собою США в мініатюрі! При цьому надавши гравцеві море різного контенту у вигляді автомобілів, зброї й так далі, сконвертованих з оригінальних ігор (включаючи спін-оффи GTA Liberty City Stories та GTA Vice City Stories).
У вже випущених публічних бета-версіях проєкту можна було як подорожувати містами з оригінальних ігор (переліт на бізнес-джеті над океаном з Лос-Сантоса до похмурого Ліберті-Сіті займав хвилин п’ять реального часу), так і оцінити гігантський, нехай порожній і ще сильно недороблений, мегаполіс Midway, що створюється спеціально для проєкту. Та й у тих же старих-добрих Ліберті-Сіті та Вайс-Сіті додали купу нових фішок, включаючи можливість вести війни за територію з численними місцевими бандами, з’явилася покупка нової нерухомості та працюючі магазини відомих брендів із GTA San Andreas. Були покращені до стандартів останньої й всі моделі автомобілів, що складають місцевий трафік, яким додали деталізації й прикрутили можливість робити повноцінний тюнінг у салонах, що відкрилися по сусідству. Чи не круто?
Розробка GTA Underground йшла повним ходом, час від часу виходили нові публічні бета-версії, але закінчилося все дуже кепсько – розробники проєкту повідомили, що отримали скаргу про порушення авторських прав з боку Take-Two Interactive. Подальша робота над модом була заморожена, сторінка на ModDB та посилання на завантаження публічних бета-версій – видалені. Розробники прямо заявили, що гроші та нерви дорожчі за те, щоб йти на конфронтацію з правовласником, якщо юристи T2 вже звернули увагу на проєкт і налаштовані до нього аж ніяк не дружелюбно.