7 речей, у яких GTA 4 виграє у GTA 5 – і навпаки
Щоразу, коли розробники обіцяють нову частину улюбленої гри, гравці чекають на щось інноваційне — зазвичай вони це й отримують. Крута графіка, нові геймплейні фішки — до цього ми вже звикли. Але чи буває таке, коли спрацьовує правило “нове — не завжди хороше”? У цій статті ми порівняли кілька моментів із GTA 4 і GTA 5, аби з’ясувати, що в новій частині було справді покращено, а що слід було залишити таким, як раніше.
Можливість долати перешкоди
У GTA 4 ніщо не заважає гравцеві забиратися по карнизах на дах, дертися по виступах і перестрибувати з однієї перешкоди на іншу. При цьому в GTA 5 настільки урізали цей аспект, що тепер навіть просто дострибнути з точки “А” в точку “Б” буде завданням непростим і, найімовірніше, за підсумком обернеться смертю.
Вхід до будівель
У GTA 4 ви маєте майже необмежений доступ до більшості будівель і закладів. Хочеш потрапити до лікарні? Та, будь ласка! Або, може, у фастфуд? Не питання! У гравця є дуже широкий асортимент локацій для відвідування. У GTA 5, на жаль, від цієї механіки відмовилися, тому гравці, підійшовши до дверей відомої забігайлівки Cluckin’ Bell, можуть наштовхнутися лише на замилені текстури.
Реакція на погоду
Під час дощу Ніко досить яскраво реагуватиме: обтрушуватиметься, смикатиме кінцівками, ніби тремтячи від холоду, а з рота в нього піде пара. А ось Франклін ніяк звертати увагу на дощ не буде, що стосується й інших героїв.
Приземлення на воду
Ви часто літаєте на гелікоптері над водою? Якщо ні, то це варто спробувати. Якщо в GTA 5 на вас чекають білі плями на воді, що імітують бризки, то в GTA IV це цілком собі природний кратер, який утворюється від потужного пориву повітря. І це з огляду на той факт, що візуально сама вода має кращий вигляд, звісно, у п’ятій частині.
Стрибки з машини
В четвірці та п’ятірці, якщо вистрибнути з машини на високій швидкості, нічого хорошого не станеться — ви отримаєте чималу шкоду для здоров’я. Тільки в GTA 4 ви будете схожі на ляльку, ніби сила тертя і вага взагалі нічого для вас не значить. У GTA 5 хоч і схоже падіння, але все ж відчувається, що граєш за живу людину.
При цьому, якщо врізатися у щось на тій самій швидкості, то в четвертій частині Ніко цілком реалістично вилетить з машини через лобове скло, тоді як у п’ятій герой, так і залишиться сидіти на місці — ніби намертво приклеєний.
Рух у нікуди
Наприклад, якщо ви змусите Майкла вбігти в стіну, то, найімовірніше, у вас це не вийде — він зупиниться прямо перед стіною і захоче відійти. Те ж саме стосується будь-яких перешкод. Перед машиною герої GTA 5 або зупиняться, або захочуть її перестрибнути. При цьому Ніко цілком спокійно продовжить собі бігти, ніби в асфальт вбудована бігова доріжка. Машини у цьому випадку теж для нього не перешкода, навіть попри те, що перестрибувати їх він також може.
Звичайно, не можна стверджувати на 100%, що якась частина в усьому перевершує іншу. У кожній є як свої мінуси, так і плюси, але багато моментів у порівнянні змушують поставити очевидне запитання — “Можливо, не варто було нічого змінювати?” Так чи інакше, обидві частини GTA хороші по-своєму — вже з цим точно не посперечатися.