Чому мовчить Клод? Хто такий Даркел? Та ще дещо…
Продовжуємо марафон святкування десятої річниці Grand Theft Auto III. Сьогодні ви дізнаєтесь про деякі таємниці «трійки», а саме, чому Клод ніколи не розмовляв, хто такий Даркел та інші цікавинки.
Клод завжди задумувався, як мовчазний персонаж? Він німий чи просто не любить розмовляти? Пригадується епізод, коли CJ назвав Клода німим під час перегонів у Сан Андреасі.
Зараз здається нормальним, що всі герої відеоігор говорять без упину, але в 2001 році це не було необхідно, принаймні, у грі з відкритим світом.
Ми були дуже зайняті розробкою й вирішили, що ігрові персонажі все ж мають говорити. Тоді ми почали вивчати технології захоплення рухів, чого до нас ще ніхто не робив. Принаймні, в таких масштабах.
Ми вирішили, що головний герой буде мовчазним. Частково для того, щоб гравці могли краще зіставити його із собою, а також тому, що в нас було багато інших проблем і це не здавалося чимось незвичайним. Ми почали обговорювати можливість введення головного героя, лише коли почали розробку Vice City, але це була важка робота.
Сьогодні структура GTA ІІІ здається буденною, а заставки, створені на двигуні гри, здаються простим і легким ходом. Але в 2001 році, коли ми були першовідкривачами у цій справі, все було не так просто.
І коли у Сан Андреас CJ називає Клода німим, то це тому, що той не говорить, CJ’я це просто нервує.
Будь ласка, розкажіть про Клода з бета-версії гри.
Але ж Клод «ойкав», коли падав з великої висоти чи до моря. Ось іще цікаве відео, в якому на 18-й секунді Клод, схоже, дуже швидко говорить «Вилізай з машини». Здається, інколи в нього з’являється голос, це дійсно велика таємниця.
Це підробка. Це точно доволі старе ґеймплейне відео, але ми вважаємо, що голоси були додані кимось пізніше, бо на той момент ми не планували давати Клоду голос і навіть не думали про те, як головний герой, що говорить, впишеться до загальної концепції гри – аж до тих пір, як почали працювати над Vice City.
Хіба не Клод наприкінці останньої місії каже: «Та це ж краще, ніж феєрверк четвертого липня»? Це багатьох цікавить.
Ні, це слова очевидця аварії для репортажу новин.
На кого ви орієнтувались, створюючи Клода? В нього дуже цікавий характер – спокійний, але смертельно небезпечний.
Та ні на кого ми не орієнтувались. Нам просто сподобалась ідея сильного, холоднокровного вбивці, якого можна різними цікавими способами протиставляти цим нервовим бандитам. Здається, що він сильніший за них і вміє тримати себе в руках, а вони більш слабкі й божевільні.
Можете розповісти трохи більше про біографію Клода? Яка в нього передісторія? Наприклад, яке в нього прізвище, яка родина? Звідки він?
Він грабіжник банків з галасливою й психічно неврівноваженою подружкою. Важко сказати більше. Людина, що постійно мандрує, можливо, із західного узбережжя, нещодавно в Ліберті-Сіті. Прізвище, можливо, Спід (Speed). А може, й ні.
Клод убив Марію? Він дійсно пристрелив її наприкінці GTA 3?
Ми в цьому не впевнені. Дехто думає, що пристрелив, а дехто ні. У початковій версії сценарію в Марії була тривала й досить марудна фінальна промова, але хтось з відділу аудіо поклав цьому край. Що це означало для Марії – історія замовчує.
Що сталося з Клодом? Він помер у трилогії GTA 3 чи залишився живим?
Звичайно, він не помер. Що з ним сталося, ми не знаємо.
Як змінювалась зовнішність Клода під час розробки гри?
Ми багато, багато разів змінювали зовнішність Клода до тих пір, поки не отримали бажаний результат. Змінювали вагу, обличчя, одяг – звичайні речі.
Даркел такий дивний персонаж… Його фотографії доступні на офіційному сайті GTA 3, а його ім’я з’являється в буклеті GTA 3. Були чутки, що він мав давати якісь скажені завдання. Яке насправді було його призначення? Чому його виключили з фінальної версії гри? І чи правдиві чутки про те, що він був москальським комуністом? Звідки вся ця метушня навколо Даркела? Чи дійсно була місія, де треба було підірвати автобус із дітьми?
Даркел – це божевільний бомж із божевільними завданнями. Його прибрали за декілька місяців до готовності гри і задовго до 11 вересня, бо він просто не вписувався до гри. Спочатку в нього було п’ять місій, але потім ми почали їх вирізати одна за одною. Коли лишилася всього одна місія з двох, ми вирішили взагалі прибрати цього персонажа, бо він не вписувався до загальної концепції гри.
У жодній з цих місій не треба було підривати шкільний автобус, хоча це смішна чутка!
Чи побачимо ми коли-небудь бета-версії місій від Даркела?
Ні. Хлопці з Rockstar North зайняті іншими справами, в них немає часу на те, щоб займатися старими незакінченими місіями.
У GTA IV є багато згадок про персонажів з GTA 3 (наприклад, графіті Ель Бурро в Ліберті-Сіті), але хто-небудь з них (окрім Лазло) взагалі існує в обох всесвітах одночасно? Чи не туди пішов Дональд Лав? Ці два всесвіти зовсім різні? Зрозуміло, що немає жодної проблеми в існуванні двох Ліберті-Сіті одночасно, але чи побачимо ми повернення персонажів з GTA 3? У GTA IV, звичайно, є деякі приголомшливі персонажі, але деякі герої ери GTA 3 просто незабутні.
Згадки про Ель Бурро є й в GTA 1, це дійсно створює відчуття того, що всесвіти якось пов’язані. Ці всесвіти є світами, втіленими в різних вимірах – двовимірному, тривімірному та HD. Тому ми вважали за потрібне пов’язати ці світи за допомогою брендів, радіо та фонових персонажів, які існують у всіх трьох світах, але це не стосується вагомих персонажів. Ось така в цьому логіка (якщо це взагалі можна назвати логікою). Тому ні, ми не думаємо, що якийсь із персонажів GTA 3 може існувати у всесвіті GTA IV.
Чому Рей такий параноїк?
Він був злодійкуватим копом, який розумів, що втрачає свою вдачу і мало не втратив життя – таке з будь-кого зробить параноїка.
Хто той хлопець з бейсбольною битою на арті? Це ж не Тоні Сіпріані? Що це за хлопець в окулярах, який з’являється на обкладинці, у посібнику користувача та на екрані під час завантаження?
Це персонаж, створений на ранніх етапах розробки гри нашим худжником з Rockstar North Яном Маккью (Ian McQue). Він сподобався Стефану Бліссу (Stephen Bliss) (один із тих хлопців, що працювали над обкладинкою Grand Theft Auto), Стефан зробив чудовий монтаж, який вписався до загальної концепції гри. А для нас було важливо, щоб арт передавав дух гри, тому деякі персонажі, зображені на арті, не обов’язково можуть бути присутніми у самій грі. Поки гра не вийшла, ми дійсно не думали, що персонажам буде приділено стільки уваги.